اعطای نشان ملی مرغوبیت به 10 اثر صنایع دستی مراغه

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: 10 اثر صنایع دستی هنرمندان این شهرستان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی سومین دوره داوری شمال غرب کشور را دریافت کرد.

 http://img7.irna.ir/1394/13941110/81941340/81941340-70480384.jpghttp://img7.irna.ir/1394/13941110/81941340/81941340-70480383.jpg

یعقوب طالبی افزود: این آثار از جمله شامل دو اثر حکاکی روی فلز (بشقاب) اثر لیلا غفاری و دو اثر حکاکی روی فلز (شیرینی خوری و تابلو) اثر فاطمه محمد جعفری است.
وی اظهار کرد: صندوقچه معرق منبت اثر فهیمه صارمی، جعبه شطرنج منبت معرق اثر زهرا آذرنگ، حکاکی روی فلز اثر مریم رستمی، سفال با تکنیک سلطان آباد اثر ذوالفقاری، نقاشی روی سفال اثر سودا رزاقی و حکاکی روی فلز اثر مریم السادات حسینی از دیگر آثار انتخاب شده توسط هیات داوران شمالغرب کشور است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه، یادآور شد: در خرداد ماه سال جاری 80 اثر منحصر به فرد از هنرمندان این شهرستان برای ارایه آثار در نمایشگاه تجلی هنر در بستر تمدن انتخاب و از این تعداد طی فراخوان عمومی کمیته نشان ملی این سازمان، 40 اثر ارزشمند برای دریافت نشان ملی مرغوبیت انتخاب و به هیات داوران استان معرفی شد.
طالبی، با اشاره به اینکه با حضور هیات کارشناسی از استان 22 اثر معرفی شده شایسته دریافت نشان ملی مرغوبیت شد، ادامه داد: از این تعداد نیز 10 اثر در مرحله نهایی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سومین دوره داوری شمال غرب کشور شد.
وی، گفت: نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در مرحله کشوری و دریافت مهر اصالت، مقدمه و آزمون اولیه ای برای رقابت آثار جهت دریافت نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی (مهر اصالت یونسکو) است.
طالبی، افزود: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه افزود: 50 درصد آثار منتخب این شهرستان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شده به طوری که این تعداد شامل 10 درصد تمام آثاری است که در این دوره موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شده اند.
وی، دریافت این تعداد نشان مرغوبیت توسط هنرمندان مراغه را نشان از توانمندی بالای هنری هنرمندان صنایع دستی این شهرستان عنوان کرد و گفت: با فعالیت دوچندان و جلب همکاری هنرمندان در سال های آتی، می توان کارنامه بهتری در این خصوص ارایه کرد.
طالبی، عمده دلایل عدم دریافت نشان ملی مرغوبیت توسط سایر آثار ارایه شده را نبود بسته بندی مناسب و قیمت گذاری نامناسب اعلام و اظهار کرد: با برگزاری جلسات و نشست های توجیهی برای هنرمندان می توان در سال های آتی از حذف آثار با این گونه دلایل جلوگیری کرد.
وی، گفت: صنایع دستی رشته های حکاکی روی فلز، سفال، نقاشی روی سفال، منبت، معرق، منبت، گلیم و زیور آلات چوبی از آثار تولید شده هنرمندان مراغه ای برای دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, | 15:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |